اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 699  |   تعداد بازدیدها: 2377   |   تاریخ درج: شنبه, مهر 06, 1398

 

پشم سنگ فله قیمت | فروش پشم سنگ در بازار

بررسی بازار فروش پشم سنگ در ایران و بازار صادراتی این محصول.


بررسی بازار فروش پشم سنگ در ایران و بازار صادراتی این محصول.

پشم سنگ فله قیمت | فروش پشم سنگ در بازار

پشم سنگ فله قیمت | فروش پشم سنگ در بازار

پشم سنگ یکی از مواد پرکاربرد در صنعت می باشد که به عنوان عایق حرارتی و صوتی مورد استفاده قرار می گیرد. پشم سنگ یا همان پشم معدنی در واقع محصول فرآوری شده ای می باشد که از نوع خاصی از سنگ های آذرین مانند بازالت به دست می آید. طول رشته های ایجاد شده در این محصول از 5 تا 85 میلی متر بوده و قطر این فیبر ها نیز بین 4 تا 9 میکرون قرار می گیرد.
به دلیل کاربرد گسترده این ماده در صنایع مختلف امروزه بازار فروش و تولید پشم سنگ رونق بسیار زیادی داشته که در این متن به این موضوع می پردازیم و همچنین قیمت پشم سنگ فله در بازار فروش را بررسی خواهیم کرد.

خرید پشم سنگ زیر قیمت بازار

پشم سنگ امروزه در صنایع در دانسیته های مختلف و در کاربرد های متنوع به تولید می رسد که هر نوع از آن با توجه به ویژگی های ساختاری دارای قیمت های متفاوتی می باشند. قیمت پشم سنگ فله بستگی به موارد زیادی داشته که از آن ها می تواند به شرکت تولید کننده پشم سنگ، نوع فرآوری پشم سنگ، ضخامت رول، ابعاد آن، دانسیته و تراکم ماده در هر متر مکعب، روکش محصول و نقطه ذوب اشاره داشت.
در حال حاضر پشم سنگ در مدل های رولی و تخته ای به تولید می رسد که هر کدام از این ها کاربرد خاص خود را داشته می باشند. قیمت پشم سنگ فله در مدل های رولی بستگی به دانسیته مواد موجود در رول، طول و عرض آن ها، ضخامت آن و همچنین شرکت تولید کننده داشته می باشد.
برای مثال قیمت پشم سنگ فله در هر متر مربع با ضخامت دو اینچ تولید شرکت سپاهان اصفهان به ازای هر متر مربع 14 هزار تومان می باشد. اما در صورتی که مدل پانلی این محصول را مد نظر داشته باشید، قیمت پشم سنگ فله با این مدل در صورتی که ضخامت 2 اینچی داشته باشد و با دانسیته 50 به تولید رسیده باشد به ازای هر متر مربع در حدود 20 هزار تومان می باشد.

پشم سنگ فله قیمت | فروش پشم سنگ در بازار

ارزان ترین مدل های پشم سنگ کدامند؟

پشم سنگ نیز همانند سایر عایق های گرمایی در انواع مختلفی به تولید می رسد که بنابر نوع بسته بندی و همچنین کیفیت آن هزینه های متغیری داشته می باشند. قیمت پشم سنگ فله هم اکنون در بازار با توجه به نوع آن تفاوت داشته به صورتی که انواع مختلف عایق به صورت پتویی، رولی، تخته ای، انباشتی، پاششی و .... موجود می باشد.
برای مثال انواع انباشتی و پاششی به دلیل هزینه های پایین تر تولید عمدتا ارزان تر از سایر مدل های پشم سنگ بوده ولی مدل های رولی و تخته ای به دلیل نیاز به انجام فرایند های صنعتی بر روی سنگ آذرین خالص هزینه ساخت بالاتری داشته و قیمت تمام شده بیشتری را بر روی دست مصرف کننده می گذارد. 
در مدل های رولی و تخته ای قیمت پشم سنگ فله به دلیل کاربرد روکش های محافظ و پوشش های صنعتی بر روی تخته ها عمدتا بیشتر از نوع پتویی می باشند زیرا این نوع از پشم سنگ تولید به مراتب آسان تری داشته می باشد. البته قیمت پشم سنگ فله بستگی زیادی به دانسیته مواد موثر در آن و همچنین ضخامت پشم سنگ تولیدی داشته و به نوعی ویژگی های ساختاری محصول تعیین کننده نهایی آن می باشند.

بازرگانی فروش پشم سنگ در کشور

ایران یکی از قطب های تولید پشم سنگ در منطقه می باشد و هم اکنون شرکت های تولیدی بسیاری در اقصی نقاط کشور به تولید أنواع مختلف این عایق حرارتی و صوتی مشغول به کار می باشند. عمده بازار مصررف این محصول در صنایع نفت و پتروشیمی بوده و جهت عایق سازی لوله ها و مخازن و کوره های صنعتی کارخانه ها کاربرد گسترده ای داشته می باشد. البته پشم سنگ امروزه در عایق سازی خانه های مسکونی و برج های تجاری نیز به کار گرفته می شود که به دلیل تحمل گرمایی بالای این ماده و مقاومت بالای آن در برابر عوامل آسیب زننده محیطی می باشد. 
این محصول از بازار صادراتی پر رونقی نیز در خارج کشور برخوردار بوده و هم اکنون شرکت های بازرگانی پشم سنگ در ایران صادرات خوبی را به کشور های منطقه و همسایه چون عراق، ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان، قزاقستان و ... داشته می باشند. با توجه به تفاوت ارزی دلار با ریال قیمت فله پشم سنگ در کشور های هم جوار بسیار بالاتر بوده و صادرات آن ارزآوری بسیار خوبی را برای اقتصاد کشور داشته می باشد.

پشم سنگ فله قیمت | فروش پشم سنگ در بازار

 صادرات پشم سنگ به دیگر کشورهای جهان

پشم سنگ امروزه یکی از محصولات معدنی فرآوری شده ایست که صادرات آن پس از نفت و مواد پتروشیمی از ارزش دلاری بالایی برخوردار بوده است. پشم سنگ در داخل کشور بیشتر به مصارف صنعتی رسیده و قیمت آن چنان بالایی ندارد ولی در صورت فراهم شدن زمینه های صادرات آن به سایر کشور ها انتظار بازار بسیار مناسبی را می توان از این محصول داشت. قیمت پشم سنگ فله در کشور های دیگر با توجه به نوع محصول بسیار متفاوت بوده و از رقم های پایین برای عایق های ساده را در برگرفته و در مدل های فنوپانلی برای کشت بدون خاک هزینه های بسیار بالایی را شامل می شود.
یکی از مهم ترین کاربرد های پشم سنگ در کشور های پیشرفته استفاده از آن برای کشت های بدون نیاز به خاک می باشد. این نوع از محصولات به پشم سنگ فنوپانلی معروف بوده که تولید و صادرات آن در ایران نیز رونق خوبی یافته است. در این نوع کشت بدون نیاز به داشتن خاک می توان گیاهان زراعی مختلفی مانند گوجه، خیار و فلفل را کاشته و از مزایایی چون کاهش آفت ها، کاهش میزان مصرف آب و هزینه های جاری بهره مند شد.
در صورتی که بخش صنعت و معدن در ایران توجه ویژه ای به صنایع تولیدی پشم سنگ داشته باشد می توان انتظار رشد مناسبی در بازار صادرات این محصول کاربردی داشت و از متکی بودن به ارز حاصل شده از صادرات نفت و محصولات مرتبط با این حوزه تا حدود زیادی بی نیاز شد.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟