اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 518  |   تعداد بازدیدها: 5305   |   تاریخ درج: چهارشنبه, دي 08, 1400

 

عایق حرارتی نانو با پوشش لایه نازک یک سانتیمتری

عایق حرارتی نانو با اجرای یک سانتیمتر در هر سطحی حدود 83 در‌صد عایق حرارتی می کند و از بار تحمیلی به ساختمان هم جلوگیری می کند و کاهش وزن می‌دهد. همچنین چسبندگی فوق‌العاده دارد و در هر سطحی چسبندگی دارد.


عایق حرارتی نانو با اجرای یک سانتیمتر در هر سطحی حدود 83 در‌صد عایق حرارتی می کند و از بار تحمیلی به ساختمان هم جلوگیری می کند و کاهش وزن می‌دهد. همچنین چسبندگی فوق‌العاده دارد و در هر سطحی چسبندگی دارد.
 
 با اجرای یک سانتیمتر از بار تحمیلی به ساختمان هم جلوگیری می کند و کاهش وزن می‌دهد. و ضمن اینکه در سبک سازی و نازک کاری ساختمان هم صورت تاثیر بسزایی دارد.
 
عایق‌های حرارتی از قدیم الایام در ساختمان‌ها برای ممانعت از هدر رفت انرژی و جلوگیری نفوذ سرما و گرما استفاده می‌شود ولی به علت سنتی بودن عایق‌ها بخوبی نتیجه نمی‌داد.
در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی جدید عایق‌های‌ حرارتی نانو تولید شده که واقعا عایق حرارتی را در ساختمان بصورت مشهود و ملموس انجام می‌دهد. و محیط ساختمان را از نظر دما کنترل می کند.
 
در بازار عایق‌های حرارتی زیادی وجود دارد که در این بین عایق‌های نانو حرارتی از لحاظ کیفی از دیگر عایق‌های نانو مناسب‌تر است. چون عایق‌های نانو از نانو ذرات و بر پایه ترکیبات معدنی، نانو سیلیس و ترکیبات آلی تولید می شود. این نانو درات از نظر کیفیت عمکرد عایق بودن را بیشتر می کند.

سوال: شخصی یک واحد مسکونی ۱۲۰ متری را که در طبقه اول و بالای پیلوت قرار دارد می  خواهد عایق حرارتی کند .تا سرمای زمستان به داخل منزل منتقل نشود سوال این است که:

عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی نانو کالیمورا سه کاره مناسب است یا عایق حرارتی سفید نانو؟

لطفا راهنمایی کنید و نحوه عایق بندی را توضیح دهید.

پاسخ سوال:
می دانید عایق های حرارتی در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود که این عایق ها هر کدام مزایا و معایبی دارد از جمله عایق های که برای ساختمان خیلی مناسب است و می تواند -60 درجه و مثبت 60 درجه را پوشش دهد عایق نانویی حرارتی، صوتی و رطوبتی سه کاره  کالیمورا یا عایق حرارتی سفید نانو است.

عایق نانو سه کاره حرارتی، رطوبتی، صدا 1

نکته 1 - هر دو عایق حرارتی حدود 80% مشکل حرارتی و صوتی را حل می کند .
نکته 2 - عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی  100% مانع نفوذ نم و رطوبتی ناشی نشتی لوله های آب به سقف پیلوت می شود.

تفاوت عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی با عایق حرارتی سفید نانو چیست؟

تفاوت عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی با عایق حرارتی سفید نانو دارد عبارتند از:

  1. عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی باید برای ضخامت یک سانت حداقل در مرحله به سطح مورد نظر کشیده شود ولی علیق حرارتی سفید نانو فقط یک مرحله کشیده شود کافی است
  2. هزینه اجرای عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی بسشتر از هزینه عایق حرارتی سفید است
  3. اجرای عایق حرارتی سفید نسبت به عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی راحت است
  4. عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی به رنگ سیاه است ولی عایق حرارتی سفید همانطور که از نامش مشخص هست سفید رنگ است
  5. تحمل دمای عایق حرارتی سفید بیشتر از عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی است

عایق نانو سه کاره حرارتی، رطوبتی، صدا

آموزش عایق کاری حرارتی با عایق نانویی حرارتی، صوتی و رطوبتی  کالیمورا:

سوال:

نحوه عایق بندی دیوار با محصول نانویی سه کاره حرارتی و صوتی و رطوبتی و کاشی کار دیوار به چه صورت است.

عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی را به ضخامت یک سانت در دو مرحله به شرح زیر کشیده می شود.
(مرحله اول حدود 5 میلی متر (نیم سانت) بر کف کشیده می شود و بعد از خشک شدن مجددا در مرحله دوم همانند مرحله اول هم حدود 5 میلی متر (نیم سانت) بر سطح کشیده می شود تا ضخامت آن به یک سانت متر برسد.

نکته 1 - این نوع عایق بندی با عایق نانویی سه کاره حدود 80% مشکل حرارتی و صوتی را حل می کند .
نکته 2 - عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی  100% مانع نفوذ نم و رطوبتی ناشی نشتی لوله های آب به سقف پیلوت می شود.
نکته مهم: چنانچه صدای محیط خیلی زیاد باشد بایستی یک سانتی متر دیگر به شرحی که آمد مجدا عایق نانویی صوتی و حرارتی و رطوبتی کالیمورا در روی آن کشیده می شود.

الف: عایق کاری دیوار حمام  یا سرویس بهداشتی عایق حرارتی ،صوتی و رطوبتی:

1 - اگر بخواهیم دیوار حمام  یا سرویس بهداشتی را با عایق سه کاره حرارتی یا صوتی یا رطوبتی، کاشی کاری یا سنگ کاری کنیم عایق نانویی سه کاره حرارتی، صوتی و رطوبتی به شرحی که در سوال قبلی توضیح داده شد در دیوار ساختمان کشیده می شود.
2 - سپس روی عایق  مذکور رابیتس کشیده و پوشش داده می شود تا چسبندگی ملات به کاشی و سنگ به خوبی ایجاد شود.
3 - بعدا با ملات و دوغ آبی که ماده عایق نانو ملاتی به آن اضافه شده کاشی کاری و سنگ کاری و موزائیک کاری اجرا می شود. با این عمل عایق رطوبتی کامل صورت می گیرد و کاشی شما از سطح دیوار کنده نمی شود.
۴ ـ  سپس در این مرحله با نانو بندکشی دوغاب دهی می شود.
۵ ـ آخرکار با عایق نانو بند کشی، بندکشی درز ها صورت می گیرد.

عایق نانو سه کاره حرارتی، رطوبتی، صدا

ب : عایق کاری حرارتی دیوار با عایق حرارتی ،صوتی و رطوبتی:

اگر فقط برای دیواره های ساختمان بخواهید به عنوان عایق حرارتی استفاده کنید تا مانع هدر رفت انرژی و مانع نفوذ گرما و سرما به داخل ساختمان شوید یا از انتقال حرارت داخل ساختمان به بیرون جلوگیری کنید باید به شرح زیر عمل شود.
1 -اگر ساختمان قبلا گچ کاری شده باشد می توان از روی گچ کاری، عایق حرارتی ،صوتی و رطوبتی را استفاده کرد به شرطی که روی گچ را تیشه زنی کنید تا عایق سه کاره بهتر بچسبد.
2 - اگر گچ کاری نشده باشد مستقیم می توان بر روی دیوار عایق حرارتی ،صوتی و رطوبتی را کشید و سپس سفیدکاری را انجام داد.
در این صورت دیوار هم عایق صوتی می شود و هم عایق حرارتی می شود و هم عایق رطوبتی خواهد شد.

نحوه اجرای عایق حرارتی سفید را هم اینجا مطالعه کنید

درصورت نیاز به مشاوره کارشناسان ما در خدمتتان هستند از طریق یکی از راههای ارتباطی زیر با مشاور ما تماس بگیرید هر سوالی دارید بپرسید.


جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟