اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 466  |   تعداد بازدیدها: 3090   |   تاریخ درج: پنجشنبه, دي 02, 1400

 

عایق پشم سنگ | بهترین عایق حرارتی با بیشترین تحمل حرارتی

عایق پشم سنگ حرارتی به دلیل خواص حرارتی که عایق معدنی بازالت دارد بهترین عایق حرارتی با بیشترین تحمل حرارتی است و از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند یعنی در فصل های گرم سال هوا داخل محیط را خنک و در فصل های سرد آب و هوای فضا را گرم نگه می دارد.


عایق پشم سنگ حرارتی به دلیل خواص حرارتی که عایق معدنی بازالت دارد بهترین عایق حرارتی با بیشترین تحمل حرارتی است و از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند یعنی در فصل های گرم سال هوا داخل محیط را خنک و در فصل های سرد آب و هوای فضا را گرم نگه می دارد.

پشم سنگ چیست و ساختار پشم سنگ چطور ایجاد می شود؟

پشم سنگ که در زبان انگلیسی Rockwool  و در زبان عربی الصوف الصخری نامیده میشود، یک عایق معدنی است که از مذاب سنگ های آتش فشانی ایجاد می گردد که به این مواد مذاب پس از سرد شدن که به حالت سنگ در می آید بازالت می گویند.

همان طور که از اسم این محصول مشخص است برای تولید آن از سنگ طبیعی بازالت استفاده می شود. البته تولید این محصول به آسانی که گفته شد نیست و برای تولید آن باید مواد را در دمای نقطه ذوب حرارت داد.

مواد مذاب را تحت شرایط خاصی قرار داده تا به حالت الیاف حاصل شوند سپس این محصول را با ابعاد و شکل های گوناگون با توجه به سفارش های دریافتی برش داده و بسته بندی می کنند.

به دلیل ساختار ویژه فیزیکی که عایق پشم سنگ دارد به عنوان عایق صوتی و حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد.

فروشنده انواع عایق پشم سنگ عایق حرارتی

استحکام و مقاومت پشم سنگ برابر حرارت و آتش

عایق های پشم سنگ در برابر حرارت استحکام بالایی دارند. در صورت بروز حریق در یک ساختمان چند طبقه و یا مجتمع های بزرگ مسکونی عایق معدنی می تواند از گسترش آتش به دیگر طبقات جلوگیری کند. هم چنین استفاده از این عایق های از فروریختن ساختمان های بزرگ در صورت آتش سوزی گسترده جلوگیری می کند.

 برای مثال آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران به دلیل عدم استفاده از عایق ضد حریق و گسترش آتش به همه طبقات رخ داد. هم چنین در صورت آتش سوزی های بزرگ که گسترش حریق حتی در صورت استفاده از عایق اتفاق می افتد به کار برده شدن عایق فرصت لازم برای فرار و نجات جان انسان را فراهم می کند.

نه تنها استفاده از عایق های معدنی در استودیوهای موسیقی پیشنهاد می شود بلکه کارشناسان خرید پشم سنگ را برای استفاده در ساختمان ها به عنوان عایق صوت هم توصیه می کنند. علاوه بر خواص ضد آتش و حرارت عایق ، قابلیت های صوتی آن هم برای ساختمان های مسکونی بسیار کاربردی است. با به کارگیری عایق ها در دیوارهای سرویس های بهداشتی و حمام و یا بین دیوارهای اتاق پذیرایی و اتاق استراحت باعث می شود که صدای هر فضا به محیط دیگر منتقل نشود.

عایق های معدنی در برابر رطوبت و نم مقاوم هستند و آب خواص حرارتی عایق را تحت تاثیر نخواهد داد و عایق می تواند برای سال های زیادی قابلیت های ویژه خود را حفظ کند. برای محیط هایی که سازه به طور همیشگی در معرض نم و رطوبت است استفاده از عایق های معدنی پیشنهاد می شود.

به دلیل خواص خاص فیزیکی که عایق معدنی دارد امکان نفوذ و رشد انواع قارچ ها و باکتری ها در آن وجود ندارد. به همین دلیل سازه در گذر زمان مشکلی نخواهد داشت و از این نظر آسیبی نخواهد دید.

با توجه به وجود مواد معدنی مورد نیاز و همچنین ورود تکنولوژی روز دنیا، امکان تولید عایق های معدنی و بخصوص پشم سنگ در ایران وجود دارد. 

فروشنده انواع عایق پشم سنگ عایق حرارتی تمامی سفارشات را به آدرس اعلامی سفارش دهنده از طریق باربری ارسال می نماید. جهت ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس بگیرید.
منبع: شفاف


جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟