اخبار مقالات
اخبار و مقالات
کد مطلب : 464  |   تعداد بازدیدها: 4057   |   تاریخ درج: يکشنبه, شهريور 25, 1397

 

فروش عمده پشم سنگ عایق صوتی در تبریز

عایق صوتی دیوار مشترک به منظور کاهش صداهایی مانند صحبت کردن، تلویزیون و مکالمه با تلفن و… است که می بایست از “پشم سنگ عایق صوتی دیوار مشترک” در آپارتمان ها، منازل مسکونی و اداری استفاده نمود.


پشم سنگ عایق صوتی دیوار مشترک به منظور کاهش صداهایی مانند صحبت کردن، تلویزیون و مکالمه با تلفن و… است که می بایست از “پشم سنگ عایق صوتی دیوار مشترک” در آپارتمان ها، منازل مسکونی و اداری استفاده نمود.

اپشم سنگ “عایق صوتی دیوار مشترک” در تبریز برای مصارف مسکونی یا اداری به کار می روند و صداهایی را که با فرهنگ آپارتمان نشینی در تضاد باشند، کاهش داده و جایگزین بسیار مناسبی برای عایق های سنتی به شمار می آیند.

یکی از مشکلات رایج در جوامع امروز، آلودگی صوتی است که مرکز عمده پشم سنگ عایق صوتی این مشکلات را حل می کند. امروزه از عایقکاری صوتی، نه تنها در بخش های صنعتی، بلکه در بخش های اداری و خانگی نیز استفاده می شود،

چرا باید از پشم سنگ عایق صوتی استفاده کنیم؟
به طوری که در کشورهای توسعه یافته یکی از معیارهای ارزش گذاری بر ملک، علاوه بر عایق کاری حرارتی آن، عایق کاری صوتی آن ملک است. گرچه به این موضوع در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به جد پرداخته می شود.

اما متأسفانه از این مهم در کشور ایران به خصوص در بخش های اداری و مسکونی به دلیل کنترل نمودن و کاهش برخی از هزینه ها در عملیات ساخت و ساز و دست یافتن به سودی بیشتر، بسیاری از پروژه های در حال ساخت و یا ساخته شده در کشور (خصوصاً در سال های اخیر) فاقد عایق های صوتی و جاذب صدای استاندارد بوده که این امر موجب عبور صوت به محیط های پیرامون شده و آرامش افراد را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

جهت رفع این مشکل، می بایست از پوششی به نام عایق صوتی بر روی دیوارها، سقف، کف و … استفاده گردد تا صدای انتقالی به محیط های پیرامون تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

صدا چیست؟
در فیزیک، صدا عبارت است از ارتعاش مکانیکی یک فضای گازی، مایع و یا جامد ارتجاعی. صدا نوعی انرژی مکانیکی محسوب می شود و هنگامی بوجود می آید که ذرات حول مرکز تعادل خود نوسان کنند.
جدول زیر شدت صوت تولیدی از منابع صوتی مختلف را برای مقایسه ارائه می کند.

جدول حجم صدا
۱۳۰ دسی بل: آستانه درد
۱۲۰ دسی بل: آستانه ناراحتی
۱۱۰ دسی بل: موسیقی راک ، فریاد کودکان
۱۰۰ دسی بل: مترو
۹۰ دسی بل: ماشین آلات کارخانه در فاصله یک متری
۸۰ دسی بل: خیابان شلوغ، ساعت زنگ هشدار
۷۰ دسی بل: ترافیک شلوغ، آهنگ زنگ تلفن
۶۰ دسی بل: گفتگوی معمولی در فاصله یک متری
۵۰ دسی بل: دفتر ساکت و آرام
۴۰ دسی بل: منطقه آرام مسکونی، پارک
۳۰ دسی بل: زمزمه آرام در یک متری ، کتابخانه
۲۰ دسی بل: تیک تاک ساعت
۱۰ دسی بل: نفس کشیدن [ویکی پدیا]
مکانیزم های انتقال صوت
معمولاً دو نوع مکانیزم انتقال صوت وجود دارد:

هوابرد (Airborne)
ضربه (Impact)
۱ – در مکانیزم هوابرد: آلودگی صوتی مستقیم از طریق هوا از منبع صوتی، منتقل می شود مانند سروصدای خودروهای درون خیابان، تجهیزات مکانیکی، سیستم های تهویه، سیستم سینمای خانگی همسایه مجاور.

۲ – در مکانیزم ضربه: آلودگی صوتی از درون خود اجزاء سازه منتقل می شوند، مانند صدای قدم زدن افراد واحدهای بالاسر، ضربه به دیوار مجاور یا بستن درب.
به مکانیزم انتقال صوت ضربه، صوت سازه برد(Structure Borne Sound) نیز گفته می شود.

برای انجام عایق کاری صوتی، می بایست تمامی مکانیزم های انتقال صوت مد نظر قرار گیرند. دربها، پنجره ها، دریچه ها و دیوار های مشترک برای جلوگیری از آلودگی صوتی محیطی عایق شده و خود اجزاء ساختمان نیز، دارای لایه های عایق های صوتی باشند.

عایق کاری صوتی

عایق صوتی یا عایق صدا چیست؟
به منظور کاهش صوت و مقابله با صدای انتقالی (کاهش آلودگی صوتی) از محیطی به محیط دیگر، می بایست از پوششی استفاده گردد که به آن پوشش، عایق صوتی گفته می شود.

شایان ذکر است از نظر جذب و کاهش صوت در طراحی و ساخت ساختمان ها و سازه ها دو موضوع بسیار مهم حائز اهمیت بوده که در ذیل به آن ها اشاره می گردد:

چگونگی جذب صوت و صدای انتقالی (نوع عایق صوتی انتخابی)
استفاده نمودن از بهترین مواد و مصالح در ساخت ساختمان ها (دیوار، سقف، کف و …)
به طور کلی تحقیقات انجام شده در زمینه عایق های صوتی بر این نکته دلالت دارد که استفاده از ۲ تا ۵ سانتی متر ضخامت عایق صوتی با فناوری نوین در کاهش انتقال صوت بسیار تاثیر گذار است و با حدود ۲ درصد هزینه بیشتر در ساختمان هنگام ساخت، علاوه بر جذب صدا میتوان بیش از %۸۰ در مصرف انرژی (جلوگیری از پرت انرژی از دیوارهای خارجی) نیز صرفه جویی به عمل آورد.

براساس تحقیقات انجام شده توسط یکی از شرکتهای اروپایی، نزدیک به ۳۳% افرادی که در معرض آلودگی صوتی محیط های مسکونی (آلودگی صوتی ناشی از افراد، همسایه ها، مهمانی های شلوغ و بلندگوهای اماکن عمومی هستند) دچار استرس و اختلالات خواب می شوند که این اختلالات می تواند تا دو سال طول بکشد.

۱۰% کل این افراد، ممکن است دچار اختلالات دائمی و مادام العمر شوند. در انگلستان، ۱٫۸ میلیون نفر از داشتن همسایه شلوغ و پرسرو صدا شکایت کرده اند که نزدیک به ۷% آنها دچار اختلالات دائمی شده اند.

راهکار مناسب جهت عایق صوت نمودن دیوارهای مشترک چیست؟
جهت عایق صوت نمودن یک دیوار مشترک مابین دو واحد می بایست از عایق های صوتی متناسب با محل استفاده نمود. پس از اتمام عملیات عایق کاری جهت داشتن ظاهری زیبا و مناسب و همچنین بالا بردن سطح کیفی کار (کنترل نمودن بیشتر صوت) و محافظت عایق در برابر ضربات مکانیکی و روزمره می بایست از یک لایه محافظتی نظیر؛ دیوار پوش، پانل گچی، چوب، گچ و … استفاده نمود. روش فوق بهترین پیشنهاد جهت کاهش صدای انتقالی به محیط تا به امروز می باشد.

انواع پوشش ها و لایه های محافظتی جهت نصب و اجرا بر روی عایق های صوتی عبارتند از:

تشکیل دیوار جدید (رابیتس بندی به همراه گچ و خاک)
پانل گچی
کناف (غیر از نقاط قابل دسترس)
دیوار پوش (در رنگ ها و طرح های گوناگون)
ورق کامپوزیت
چوب و MDF و …
بدیهی است چنانچه عایق صوتی (عایق صدا) انتخابی از سوی مشتری محترم از ضخامت بیشتری برخوردار باشد، جذب صدای بالاتری داشته و از لرزش و انعکاس صوت تا حد قابل توجهی جلوگیری به عمل می آورد.

از دیگر نام های عایق صوتی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

عایق صوت یا صداگیر
عایق صوتی دیوار
عایق صوت کف _ عایق صدای کف
عایق جاذب صدا _ عایق صدا
فوم صداگیر و عایق صوت و …

منبع ۱

منبع ۲


جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید: جعفر آسمانی راه های ارتباطی:

نظرات (0)

 
خرید از فروشگاه آسام
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟